چاپ كاتالوگ در دو قالب كاتالوگ تبليغاتي و كاتالوگ صنعتي طراحي مي گيرد.
مطالب كاتالوگ شامل تبليغات و معرفي خدمات و محصولات شما مي باشد، كه ممكن است همراه تصاوير مرتبط و يا عكس هايي از نمونه كارهايتان قرار بگيرد. در ابتداي كاتالوگ نام، لوگو، توضيحات و معرفي سازمان شما نوشته مي شود. سپس اهداف شركت و تاريخچه، سياست هاي كاري و… در رابطه با فعاليت شما درج مي شود. بعد از قسمت محتوا، تصاوير و اطلاعات، در قسمت پاياني قرار مي گيرد كه شامل نتيجه اي كلي، امتيازها، و اطلاعات تماس شما در صفحه است.
كاتالوگ نشان دهنده هويت و اصالت شركت شماست. پس در رعايت اصول و نكات لازم براي طراحي آن دقت كنيد. همچنين سعي داشته باشيد در طراحي و چاپ از رنگ سازماني خود و رنگ هاي هماهنگ با آن استفاده كنيد.
چاپ كاتالوگ يكي از مفيدترين ابزار ها براي تبليغات شركت ها مي باشد، كاتالوگ شامل مجموعه اي اطلاعات و راهنما در مورد يك يا چند محصول يا خدمات است، به صورتي كه اطلاعات و مفهوم خود را به مشتري انتقال مي دهد. چاپ كاتالوگ افست يك راه مقرون به صرفه براي معرفي خود در يك فرمت فيزيكي چشم نواز ميباشد ، معمولا در چاپ كاتالوگ از صفحات بيشتر (بين 8 تا 96 صفحه)، اطلاعات دقيق، توضيح مفصل، جدول هاي تخصصي و مرجع، نمودار ها براي محصولات يا خدمات به ما ارائه مي شود.
چاپ كاتالوگ با كيفيت، شفاف و با دوام نقش بسزايي در ارائه بهتر خدمات شما را دارد. تعيين بازار هدف ، زمان و نحوه توزيع بسيار در موفقيت كاتالوگ موثر مي باشد ، در طراحي و چاپ كاتالوگ افست بايد به نكاتي مهمي رعايت شود كه شامل : نوع كاغذ مصرفي كاتالوگ انتخاب گرماژ ، مات يا براق بودن كاغذ بر اساس نوع طرح ، تعيين سايز و ابعاد استاندارد كاتالوگ در بصرفه ترين حالت ، وضوع تصوير 300 Dpi بخصوص براي تصاوير و متون كاتالوگ ، صفحه بندي و صفحه آرايي اصولي ، نظارت بر چاپ، نوع صحافي ، برش و بسته بندي كاتالوگ ، همه اين عوامل در روند چاپ كاتالوگ حرفه اي تاثير گذار مي باشد.
اهميت چاپ كاتالوگ
شايد اين سوال براي شما پيش آيد كه با توجه به پيشرفت تكنولوژي چه لزومي بر چاپ كاتالوگ وجود دارد. جواب واضح است شما با چاپ كاتالوگ مي خواهيد يك بازار هدف خاص را به سوي خود جذب نماييد.
اين طيف از مشتريان اگر به مشتري دائمي شما تبديل شوند هر بار براي سفارش محصول بايد از طريق كاتالوگ به اطلاعات آن محصول دسترسي داشته باشند و اگر از نسخه چاپي استفاده نمايند اين كار با سهولت بيشتري انجام خواهد شد چون همواره به كاتالوگ دسترسي دارند و آن را روي ميز يا كشو خود نگهداري مي كنند.
نكاتي در مورد طراحي و چاپ كاتالوگ
در خصوص چاپ كاتالوگ در كرج نكاتي وجود دارد كه مي تواند در اين مسير به شما كمك كند. چون ممكن است بازار هدف شما خارج از كرج باشد بايد به طراحي كاتالوگ اهميت بيشتري دهيد و اين طراحي فقط مختص به بازار كرج نباشد و نوع ديزاين آن به نحوي باشد كه در ساير نقاط نيز كارايي خود را داشته باشد.
محتواي بكار رفته در كاتالوگ بايد همه جوانب محصول را بازگو كند چون كاتالوگ در واقع نماينده شما به شمار مي رود به همين دليل بايد محتواي بكار رفته در آن به همه سوالات مشتري پاسخ بدهد. همانطور كه اشاره شد رنگبندي كاتالوگ بايد با رنگ سازماني شما يكسان باشد تا صفحه آرايي آن به خوبي انجام گيرد.
جنس كاغذ كاتالوگ براي چاپ بسيار مهم است. براي افزايش حس اعتماد مشتريان شما موظف هستيد كه از كاغذ با كيفيت استفاده نماييد. كاغذ با كيفيت باعث مي شود كه عكس هاي محصولات شما نيز با كيفيت بالاتري چاپ شوند.
در آخر اين نكته مهم را بايد گوشزد كنيم كه براي طراحي و چاپ كاتالوگ در كرج از شركت هاي طراحي معتبر مشاوره دريافت كنيد. ما با گروه مجرب و با دانش خود در ديزاينستان مي توانيم همه نيازهاي شما را در اين زمينه پاسخگو باشيم.
چاپ كاتالوگ تك برگي
رعايت نظم و استانداردهاي گرافيكي در طراحي كاتالوگ به شما كمك مي كند، تا كاتالوگ شما يك ساختار منظم و ظاهري شكيل و اصولي داشته باشد و بتواند در عين اينكه براي بيننده جذاب است، مفاهيم را به راحتي به ذهن او انتقال دهد. هرچه تصاوير و مطالب داراي كيفيت بالاتري باشد، نتيجه شما هم توجه بيشتري جلب مي كند و مورد پسندتر خواهد بود. در طراحي كاتالوگ بايد تلاش شود تا ميل افراد به بازبيني و نگهداري كاتالوگ ترغيب شود.
نوشته هاي كاتالوگ شما نبايد زياد و خسته كننده باشد، حتي بايد نسبت به بروشور هم كمتر و كوتاه تر باشد. براي هر قسمت يك شرح كلي، تيتر وار و خلاصه، اما پرمحتوا كافيست. براي خدمات و كالاهاي جديد شرح معرفي و ويژگي ها داده مي شود. اما براي ديگر مواردي كه معمولاً همه با آن ها آشنا هستند و قديمي و تكراري مي باشد، يك توضيح مختصر كافيست. توضيحات اضافه در كاتالوگ مخاطب را از شما دور خواهد كرد.
در طراحي كاتالوگ بايد به تمام نكات لازم توجه داشته باشيد.
در صورتي كه تعداد سفارش شما پايين باشد توليد آن ها با چاپ ديجيتال كاتالوگ، و با سرعت بالا صورت مي گيرد. اما براي تعداد بالا تر چاپ افست مناسب است. از نظر هم مقرون به صرفه تر خواهد بود. كاتالوگ ها به جنس، تعداد صفحات و ابعاد كاتالوگ بستگي دارد. جنس كاتالوگ معمولاً كاغذ گلاسه با گرماژهاي متفاوت است. اندازه كاتالوگ هم به انتخاب شما در سايزهاي استانداردهاي A4، A5، B4، B5 در نظر گرفته مي شود. چاپ كاغذ كاتالوگ با توجه به طرح كاتالوگ شما، به صورت افقي و عمودي صورت مي گيرد و با كمك خدمات طلاكوب، نقره كوب، برجسته سازي، برش هاي اختصاصي، روكش سلفون براق، مات، شني، طرح دار و… مي توانيد طراحي كاتالوگ خود را كامل كنيد. اگر كاتالوگ شما كمتر از 32 صفحه باشد، صحافي كاتالوگ منگنه ساده و يا لوپ روي آن مناسب تر است. براي صفحات كاتالوگ بيشتر از 36 صفحه، بهترين انتخاب، صحافي ته چسب (چسب گرم) است.
راه هايي كه كاتالوگ شما را تبديل به موفقيت مي كند:
1. طراحي هماهنگ
فونت ها و رنگ هاي متن خود را حداكثر در چند گزينه نگه داريد و فواصل در متن شما رعايت شده باشد، ارائه با كيفيت تداعي كننده يك محصول با كيفيت است، فضاي مورد نياز را به عكس هاي خود اختصاص دهيد بدون اينكه متن زياد به چشم بيايد.
2 . عكس هاي حرفه اي و فوق العاده
عكس هاي عالي از محصولات هسته اصلي هر كاتالوگ است، اگر ميخواهيد براي چاپ كاتالوگ هزينه نماييد ، از عكس هاي بي كيفيت استفاده نكنيد. از محصولات و يا پيشنهادهاي اصلي خود براي برجسته كردن كارهايي كه ميكنيد به بهترين نحو استفاده نماييد.
3. ادغام با تجارت الكترونيك
كاتالوگ ها راهي عالي براي پيشبرد اقدامات آنلاين هستند، كدهاي QR و لينك سايتتان مي تواند براي كنترل اثربخشي كاتالوگ كمك كننده باشد، مثلا با ارائه يك كوپن كه نشان دهنده اين است كه مشتري كاتالوگ را ديده و از آن طريق سفارش داده است.
4. اولويت بندي محصولات
كاتالوگ شما نبايد فقط ليستي از محصولاتتان به ترتيب حروف الفبا باشد، فضاي بيشتري را به محصولات پر فروش خود اختصاص دهيد و آنها در چند صفحه پخش كنيد. نمايش گزينه هاي ( محصولات برتر ) محدود باعث مي شود تا مشتريان فروشگاه يا وب سايت شما را جستجو كنند.
چاپ كاتالوگ براي زمينه هاي تجاري بسيار مهم است. قيمت چاپ كاتالوگ نسبت به كيفيت كاغذ و مركب و دستگاه چاپ تعيين مي شود و چاپ كاتالوگ ارزان بستگي به مواد مصرفي در چاپخونه دارد.
براي بدست اوردن قيمت نهايي چاپ كاتالوگ بايد به عواملي مانند قيمت كاغذ، قيمت چاپ و بررسي امكانات چاپخونه مورد نظر اعم از نوع و مدل دستگاه هاي چاپ، تخصص پرسنل پرداخت . اينكه چاپ ما به چه شكل قابل انجام است، هم ميتواند يكي از عوامل مهم در بررسي قيمت نهايي چاپ كاتالوگ باشد. مثلا براي چاپ كاتالوگ ميتوان از دو روش چاپ ديجيتال و چاپ افست استفاده كرد؛ اگر بخواهيم چاپ كاتالوگ در تعداد كم و در سريع ترين زمان انجام دهيم از چاپ كاتالوگ بوسيله چاپ ديجيتال استفاده ميكنيم و اگر بخواهيم چاپ كاتالوگ در تيراژ بالا و با قيمت بصرفه و كيفيت بسيار بالا انجام دهيم از چاپ افست براي چاپ كاتالوگ استفاده ميكنيم. در ادامه مقاله به عوامل تاثير گذار روي قيمت نهايي كاتالوگ اشاره خواهيم كرد.
چرا كيفيت چاپ كاتالوگ براي هر كسب و كاري بسيار مهم ميباشد؟
چاپ كاتالوگ هر چقدر چشم گيرتر باشد مخاطبان بيشتري را به سمت خود جذب مي كند. امروزه با بيشتر شدن رقبا لازمه داشتن چاپكاتالوگ حرفهاي بيشتر احساس مي شود. طراحي كاتالوگ هر چه قوي تر باشد ميتواند چاپ كاتالوگ را حرفه اي تر كند.
با داشتن يك كاتالوگ با طراحي و چاپ حرفه اي ميتوانيد به پيشي گرفتن از رقبا اميدوارتر شد، بدين صورت كه مشتريان بيشتري به كاتالوگ شما ارتباط برقرار كرده و محصولات و برند شما را دنبال خواهند كرد. مشتريان دوست دارند كه كاتالوگ به خوبي طراحي شده باشد و توضيحات هر محصولات بصورت كامل در كاتالوگ گنجانده شده باشد كه بتوانند بهتر تصميم به خريد بگيرند.
منبع : ديزاينستان
فرم در حال بارگذاری ...